Friday from hell.

Jag är så trött så trött, så ofantligt trött. Inte bara "jag-somnar-vilken-sekund-som-helst"-tröttheten, utan också en känsla av total utmattning. Vilken fredag alltså! Kom hem vid nio-tiden ikväll efter att ha varit på språng ända sedan klockan nio imorse, detta med endast fyra timmar sömn bagaget. Föreläsning, tentskrivning, ärenden på stan och jobbmöte har bidragit till att jag är den orkeslösa själ jag nu är. Ångesten angående morgondagens tent i handelsrätt ligger dessutom som ett stressmoment över mej. (Jag måste slyúta stressa, för mitt eget bästa.) Inte själva ämnet i sig utan för att jag inte fått läst så mycke som jag sku behöva. Min fina läsplan krashade totalt förra veckan iom med att jag då låg däckad i nästan 40 graders feber. Den här veckan har det igen varit fullt upp med sminkövningar, annan tentläsning och inlämningsuppgifter, vilket har betytt att jag inte hunnit ägna tillräckligt mycke tid åt köprätten, skadeståndsrätten, immaterialrätten, avtalsrätten, arbetsrätten, skatterätten, bolagsrätten... you name it, som planerat. Högst antagligen kommer jag att ångra mej bittert, både en och tolv gånger, men just nu lutar det åt omtent i slutet av augusti. Jag vill skriva en bra tent och förutsättningarna för att så ska ske imorgon är näst intill obefintliga. Alternativet att vaka ytterligare en natt med hjälp av kaffe ända inpå morgontimmarna är som att dra likhetstecken med magsår. Oskojat. Dagens skörd i form av sexton inkasserade studiepoäng får helt enkelt lov att räcka för denna vecka. Sådär, jag har klagat färdigt.

Därmed signar jag ut för idag och säger hej hej sovmorgon och hej hej omtent.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

de blir steksommar me "mr. handelsrätt" (som the man who made the candywall sku säga). Magsåren våra botas på vasas mallorca (så sägs d iaf). No panic klimpen. no panic.

2009-04-18 @ 07:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback